חיפוש
  • Kotonaru קוטונרו

איך לבחור צלם מוצרים

עודכן ב: יול 6

בעידן החדש בו כמות הקניות ברשת רק הולכת ועולה, כבר לא מספיק רק לפתוח חנות דיגיטלית או לפרסם את המוצרים שלנו באתרי מכירה כמו אמזון או איביי. אנחנו גם צריכים לבלוט מעל כולם ולוודא שהלקוח הפוטנציאלי יבחר במוצר שלנו מתוך עשרות ולפעמים מאות מוצרים דומים. כולנו מכירים את הביטוי המפורסם "תמונה שווה אלף מילים" ותמונה טובה שווה הרבה מכירות.



ריכזנו עבורכם מידע שיעזור לכם לבחור את הצלם המתאים לכם ביותר. בחרנו להציג דוגמאות מצילום ערכות נתיכים (פיוזים) לרכב שביצענו היות וגודל המוצר המזערי מכתיב דיוק מקסימלי ואינו משאיר מקום לטעויות.


מה חשוב לדעת בזמן בחירת צלם למוצרים שלנו?

אז אחרי שהחלטתם להעסיק צלם מקצועי לצלם את המוצרים שלכם. מה חשוב לחפש ומה חשוב לשאול בכדי למנוע מפחי נפש ואי נעימויות בשלבים מתקדמים של הפרוייקט?


באיזה ציוד צילום משתמש הצלם?

למצלמה, התאורה ועזרי הצילום – LIGHTBOX, רקעים וכו' חשיבות מכרעת בתוצאה הסופית. חשובה גם הרזולוציה, איכות המצלמה ומגוון העדשות שיש ברשות הצלם. ברור שלצילום תכשיטים ולצילום טרקטורונים לילדים יש מעט מאוד מן המשותף מהצד הטכני של הצילום.


האם מתבצעת עריכה לתמונות המצולמות?

למרות איכותן, התמונות כפי שהן מגיעות מהמצלמה עדיין זקוקות לעריכה ושיפוץ בכדי להביא אותן לרמה מקסימלית. כמובן שיש לוודא שהעריכה מתבצעת בתוכנות ייעודיות כמו PHOTOSHOP  או LIGHTROOM  ולא בעורך התמונות של WINDOWS.


תמונת מוצר - משמאל לפני עריכה בפוטושופ ומימין לאחר עריכה

האם הצילומים כוללים גם תמונות קומפוזיציה?

במקרה של חבילת מוצרים כמו חבילת מוצרי טיפוח, האם נקבל גם תמונה המשלבת כמה אלמנטים עם כיתוב שיווקי ולוגו המוכר? דברים אלו יכולים לגרום ללקוח לבחור במוצר שלנו כי התוכן עשיר יותר.


דוגמא לתמונת קומפוזיציה בה נראים כל סוגי הפיוזים המגיעים כחלק מהמוצר בשילוב לוגו המוכר

מה בדיוק אנחנו מקבלים? כמה תמונות לכל מוצר? מאיזה זוויות? האם יש צילומי אווירה?

חשוב לתאם וליידע את הצלם בדרישות שלנו ובמה חשוב לנו כדי למנוע מפחי נפש ואי נעימויות בשלבים מתקדמים של הפרויקט.


דוגמאות לצילום מוצר מכמה זוויות - מקסימום מידע ללקוח

איפה מתבצעים הצילומים?

האם אנחנו צריכים להגיע לצלם או שהצלם מגיע אלינו? האם יש אופציה גם לצילומי חוץ?


האם יש לצלם ניסיון בצילום מוצרים לאתרי מכירה?

האם הוא מכיר את הדרישות של אתרים כמו אמזון והאם הוא יכול לעמוד בהן? בקשו לראות דוגמאות לצילומי מוצרים של הצלם (לרוב תהיה גלריה של דוגמאות באתר). בדקו עם הצלם האם הוא מכיר את דרישות הצילום של אתר המכירה בו אתם עומדים לפרסם – לאמזון לדוגמא, יש כללים ברורים מאוד – רקע התמונות חייב להיות לבן מוחלט ברמה הדיגיטלית (255,255,255), התמונה חייבת להיות ריבועית ואסור שיופיע בה שום דבר פרט למוצר עצמו ועוד. לרשימת הדרישות המלאה והמתורגמת לחצו כאן.


מחיר וזמני אספקה

חשוב מאוד לעשות סקר מחירים ולבקש הצעת מחיר מפורטת ככל האפשר. זמן האספקה חשוב גם הוא, לקוח שנכנס לאתר ונתקל בתמונה לא טובה של המוצר לא יחזור שנית, בנוסף אתרי זירות מכירה כמו אמזון, איביי ועלי אקספרס מפעילים אלגוריתמים חכמים בכדי לתת ללקוח את המוצר הכי מתאים והכי פופולרי בדף הראשון. מוצרים עם תמונות לא טובות או ללא תמונת בכלל תמיד יגיעו במקומות פחות טובים וכמן כל דבר בחיים לטפס למעלה הרבה יותר קשה מאשר לרדת למטה בדירוג.


לסיכום, ברור כי תמונות המוצר הן גורם ראשון במעלה להצלחת המכירה, וכי תמונות איכותיות וטובות ישפרו את סיכויי המוצר שלנו להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. למידע נוסף ולהצעת מחיר אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר. כרגיל, הקפה עלינו.

6

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Kotonaru youtube channel

© 2018 Proudly built by Kotonaru web design